tisdag 13 mars 2012

Vad betyder mina drömmar??

Hör ni till de som tror på och kan tolka drömmar ?? Jag är inte den som så ofta kommer ihåg vad jag drömmer men det finns ett par drömmar som jag inte glömmer och de hör inte till den trevliga sorten. Det värsta jag drömt var för många år sedan. Jag drömde att jag var på en arbetskamrats begravning. Det var en jättefint dekorerad kista och jag såg hur jag och flera av mina arbetskamrater satt i kyrkbänken och grät. När jag vaknade på morgonen var jag tvungen att fråga Michael om jag varit på begravning och det hade jag förstås inte varit. Detta var en lördag och jag gick hela helgen med en olustig känsla i mig hela helgen. Vaknade tidigt på måndagen och ville bara komma iväg till jobbet för att se om hon var där. Har nog aldrig blivit så glad som när jag såg henne komma upp för trappan. Ville ge henne en stor kram men kunde ju inte tala om för henne vad jag drömt. Detta var över tio år sedan och hon lever än.

För ett litet tag sedan vaknade jag mitt i natten svettig och rädd med en puls som rusade. Jag hade drömt att jag glömt låsa dörren ut från köket. Hörde någon gå in och jag gick upp för att se vem det var. I hallen mötes jag av en narkotikapåverkad kille som krävde att få mina pengar. Du får fan inga pengar sa jag stöddigt. Han började gå hotfullt mot mig och vårt lilla kräk (hund) som alltid skäller hysteriskt när det kommer in någon satt som ett ljus bredvid mig utan ett skällande. Försökte trigga igång hunden att attackera inkräktaren men icke sa nicke att han högg. Då kommer Andreas upp från källaren med ett baseballträ som han ger mig och jag börjar slå honom på knäna. Och j*vlar vad jag slår, blev förvånad över vilka krafter jag hade. Sedan knuffade jag ut hon ur huset, låste dörren och ringde polisen. När polisen kom frågade de vad han hade gjort på knäna? Han har ramlat sa jag helt allvarligt. Jaha sa polisen och sedan vaknade jag.
Måste erkänna att jag kollar dörrarna lite extra när jag går och lägger mig efter den drömmen.
PS: Bryt er inte in hos oss för jag har ett baseballträ, jag slår j*vligt hårt och jag ljuger så bra ;))

Puss och kram och nyp i baken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar