onsdag 18 april 2012

Sport...love it or hate it!!

Det finns nog inte många saker som engagerar så mycket som sport. Ingen är nog oberörd när det gäller sport, alla har en åsikt.
För det första har vi de som älskar och utövar sport på elitnivå. De tränar för att bli bäst. För dem är det ingen lek utan blodigt allvar.

Så har vi de som älskar och utövar sport på amatörnivå. De tränar för att bli bäst. Det är en lek men även blodigt allvar.

Sedan har vi de "duktiga" soffsportarna. De har sina favoritlag (när det gäller lagsporter) som de följer i med- och motgång. Även om de är hemma i vardagsrummet framför tv:n så kan man tro att de är med i matchen live på arenan Om jag skall förklara för er hur min man och mina avkommor ser ut och rör sig under en match så kan ni tänka er en person med njurstensanfall. Att en person har njursten kan man se typ direkt när de kommer in på VCT. De vet inte var de skall ta vägen, om de ska sitta eller stå, krypa eller gå. Precis så ser mina familjemedlemmar ut. Ena stunden sitter de, sedan står de, sedan går de runt i rummet en stund. Sedan låter de också, Nej men va f**n, släpp pucken, skjut, passa pucken, domarjävel och ibland hör man ett vrål JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! JAAAAAAAAAAAAAAAA!!! Fy f*n va gott, vilket mål....

Så har vi sådana som jag, som tycker det är trevligt, familjen är samlad för en stund. Håller på laget som övriga i familjen håller på. Som lever med i stämningen och lite då och då har lite svårt att sitta still. Som lite då och stönar, Nej men va f**n, släpp pucken, skjut, passa pucken, domarjävel. JAAAAAAA!!! JAAAAAA! Fy f*n va gott, vilket mål.... Ja, jag tycker det är himla kul!!

Så har vi de som hatar sport, som klagar över att andra program utgår för att det är sport. Ja dem är det ju lite synd om....att det inte finns fler kanaler att se på.........att batteriet i fjärrkontrollen är slut så det inte går att byta kanal..........Det är synd om människorna som gamle Strindberg sa.

Vilken sort är du? Spelar ingen roll, jag gillar dig ändå ;))

Puss och kram och nyp i baken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar