måndag 2 januari 2012

Bryta en nedåtgående spiral...

En kille skrev inför nyår på sin facebook en fråga vad man tyckte var det bästa som hänt 2011. Åh vad kul tänkte jag det måste jag tänka ut men NEJ! katastrof jag kunde inte komma på något som jag upplevt som riktigt kul som hänt under 2011. Jag kom på en massa tråkiga saker men inget som jag upplevt som WOW vad häftigt eller roligt DET var. Vad säger det om mitt liv 2011!! Det bästa var semesterdagarna vi hade med M och K. Sonen räknade upp flera saker, "tyckte du inte att det och det var kul då?" Jo visst var det dé men....
Vi var till Gävle och kollade när Brynäs spelade (mot vilket lag minns jag inte ens). Det var ju kul, väldigt trevligt resesällskap men en j*vligt lång tågresa med försenat tåg så vi kom till arenan med andan i halsen och hungrig som ett svin. Det blev strul med hundvakten vilket i och för sig löste sig och var helt och hållet vårt eget fel, kan absolut inte klandra hundvakten på något vis.
Vi hade en trevlig helg i Göteborg och Fredrikshamn med S och A, det var faktiskt riktigt kul.
Med ungarna har vi inte gjort så mkt det här året (de var med till Gävle) vilket jag saknat.
Känslan jag har av mitt 2011 är att jag gett så mycket energi och inte sett till att fylla på min egen energidepot. Låter säkert jätte ego men det är så det känns. Försöker se till så att andra mår bra men tänker inte på hur jag själv mår.
På jobbet är det brist på läkare och då läggs mkt mer på oss sjuksköterskor, kom ihåg det, glöm inte det, gör så...för att underlätta för läkarna så de ska orka, men hur länge orkar vi?? Samtidigt, om inte läkarna orkar så söker de sig till andra tjänster och då skiter det sig helt :/ Tilläggas måste att jag trivs väldigt bra på mitt jobb både med arbetsuppgifterna och arbetskamraterna och alla goa patienter och det är tack vare det som man orkar.
Nej, nu ska jag rycka upp mig. Jag ska se till att jag får ett superbra 2012. Det är bara jag som kan bryta den negativa nedåtgående spiralen, ta tag i mitt liv och fylla det med roliga, positiva saker!! Lovar att nästa inlägg ska gå i dur ;)

Puss och kram och nyp i baken!!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker i alla fall att du är en kanon tjej!! Varje gång jag ser dej blir jag glad ;) så det är verkligen positivt! Önskar dej ett underbart År 2012
    Mitt liv har heller inte varit något speciellt roligt år 2011 men så är ju livet. Det går upp och ner. Känns gott att man inte är ensam om att känna att inte allt är på topp!! Tack för att du delar med dej av dina tankar!! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack Maria och du har helt rätt att livet går upp och ner. Kram!!

    SvaraRadera