torsdag 5 januari 2012

Trettondagsafton 2012!

Hade glömt att jag lagt in om ledighet idag så det kom som en trevlig överraskning i går när jag upptäckte detta. Dagen började med att jag vaknade kl 6.30 av att tel ringde och jag blev så klart jätte rädd. Hade det hänt M något när han körde till jobbet? Nej då, tack och lov, han ringde för att påminna om att soptunnan skulle dras ut. Jag hatar verkligen när det ringer så tidigt på morgonen eller mitt i natten när jag inte är förberedd på det. Jag gillar inte när det ringer kl 8.00 när jag är ledig heller vilket det finns vissa som gör, eller inte vissa utan EN person och hon reflekterar inte ens över att hon väckt oss när vi säger att vi sov......
Jag somnade om och vaknar ÅTERIGEN av att tel ringer kl 9.00, M igen som berättar att han slutar kl 13.00 och att ringa och meddela något sådant är helt OK <3 Är fortfarande halvt medvetslös och bestämmer mig för att BARA blunda i 5 minuter........ghaa vaknar 10.15 och far upp med en känsla av att jag missat hela dagen och det känns som jag är stenfull men man blir inte stenfull av X antal timmar sömn och vatten!
På med kaffet, i med en maskin tvätt, fyller diskhon med diskvatten men hur ska jag kunna diska med mitt onda finger?? ett världsligt problem som jag garanterat kommer att lösa på något sätt....sonen är ju hemma ;)

Planerar middagen, fetaostfyllda kycklingfiléer inlindade i bacon. Ska ut på nätet och leta recept på någon god persiljesås. I kväll eller snarare i natt ska vi se JVM finalen Heja Sverige! och då får det bli lite räkor. Men snälla nån här ska jag försöka gå ner i vikt, har INTE avlagt det som nyårslöfte dock, och så är mat det enda som jag tänker på, så sjukt! I´m a "matoholic". Jaja, jag är som jag är när jag inte blev som jag borde :/

Mina julsaker har jag fortfarande kvar, VILL INTE ta bort det. Tycker att den här julen gått så himla fort och det är så grått och trist ute så det får vara kvar till tjugondag Knut.
Nej om man skulle göra lite nytta?! Ha en trevlig trettonhelg.

Puss och kram och nyp i baken!!

1 kommentar:

  1. Men, mat är ju gott!!
    Vår gran brukar vara kvar till slutet på januari ;) (tomtarna försvinner lite tidigare..)
    Kram annika

    SvaraRadera